Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
Generalni direktor RTV-a nudio ostavku zbog Arežine

Srđan Mihajlović/ Foto: mc.rs

Generalni direktor RTV-a nudio ostavku zbog Arežine

Smenjeni programski direktor Slobodan Arežina rekao je da će skrenuti pažnju Upravnom odboru da je obrazloženje za njegovu smenu netačno.

Srbija
Izvor: Danas

Generalni direktor Radio-televizije Vojvodine (RTV) Srđan Mihajlović ponudio je Upravnom odboru ostavku zbog smene programskog direktora Slobodana Arežine, saznaje Danas.

Prema informacijama tog lista, Upravni odbor RTV-a o njoj nije raspravljao na sednici na kojoj je Arežina smenjen. Takođe, postoje indicije da će i Mihajlović uskoro biti razrešen dužnosti.

Programski urednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinko Gruhonjić za Danas kaže da je još ranije upozoravano na ovaj scenario i ono što će se u RTV-u dešavati posle izbora.

- Mi smo na ovo upozoravali u razgovorima sa stranim delegacijama pre izbora. Hteli smo da se obrati pažnja na dešavanja posle izbora u RTV. Postojale su indicije da će vladajuća partija krenuti sa ovim što je započeto smenom Arežine, a to je smena sa smešnim obrazloženjem, sa profesionalnog aspekta gledano, iza čega se očigledno krije otvoren politički pritisak. Plašim se čistki po ugledu na devedesete godine u RTV-u – naveo je Gruhonjić. On ističe da je dodatni problem to što je aktuelni UO RTV-a izabran bez predstavnika Skupštine Vojvodine i civilnog društva.

- Činjenica da je odluka UO jednoglasna budi sumnju da ona nema veze sa slobodom medija, već sa realizacijom političkih planova Vučićeve partije, koja želi da drži kontrolu nad svim sferama društva i da cenzuriše sve što se cenzurisati može. Ovde je posebno alarmantna situacija jer je reč o pokrajinskom javnom servisu koji ni po zakonu ni po evropskoj tradiciji nije u vlasništvu niti države niti političkih stranaka, već je u vlasništvu građana koji ga plaćaju – dodaje Gruhonjić.

Članovi Upravnog odbora prethodnih dana nisu odgovarali na pitanja novinara, što je između ostalog i jedna od njihovih obaveza, te bi ovo moglo da ukazuje na to da odluka o smeni nije adekvatno obrazložena sa profesionalne strane.

- Skandalozno je da su članovi UO isključili telefone i ne odgovaraju novinarima na pozive, jer su oni u obavezi da služe javnosti. Ali videli smo da je na čelu UO jedna vrlo zanimljiva ličnost iz Miloševićevih vremena. Nažalost, ukoliko javnost ne shvati o čemu je ovde reč, plašim se da će sve što je uradio RTV u poslednjih pet godina, kada je postao uzoran javni servis, biti srušeno tokom jedne noći. To je itekako moguće, setimo se ere kada je direktorovao Milorad Vučelić – zaključio je Gruhonjić.

Smenjeni programski direktor Slobodan Arežina rekao je za Danas da će skrenuti pažnju Upravnom odboru da je obrazloženje za njegovu smenu netačno.

- Obavestiću predsednika UO da ti planovi, koji su navedeni kao nešto što je trebalo da napravim, nisu predviđeni da ih ja radim, a to su planovi produkcije i emitovanja. Dakle, odluka je doneta sa obrazloženjem koje nije tačno – kazao je Arežina.

Na konstataciju da bi mogao da usledi novi talas smena na RTV-u, on kaže da je teško bilo šta prognozirati u ovom trenutku, ali da se neke stvari mogu naslutiti.

- Teško je reći šta će biti dalje. Ne mogu sa sigurnošću da tvrdim da je napravljen neki dogovor, mada mogu da naslutim. Činjenica je da je na RTV koji pripada građanima Vojvodine izvršen politički uticaj. RTV je namenjen građanima Vojvodine, a ne političarima i građani su žrtve ukoliko se taj javni servis zloupotrebi. Bez objektivnog razloga se dovodi u pitanje program koji je dobio odlične kritike javnosti. Znači da ljudima koji donose odluke ne treba takav program, već neki drugi, a videćemo kakav – zaključio je Slobodan Arežina za Danas.