Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
PAŽNJA, VOZAČI: Sve češće se PODVALJUJU POLOVNE UMESTO NOVIH ZIMSKIH GUMA!

Auotomobilska guma/ Ilustracija: alo.rs

PAŽNJA, VOZAČI: Sve češće se PODVALJUJU POLOVNE UMESTO NOVIH ZIMSKIH GUMA!

Pojedini vulkanizeri imaju alat kojim se produbljuje šara na gumi, pa tako "polovnjake" prodaju kao nove zimske gume.

Srbija
Izvor: alo.rs

Po važećem Zakonu o saobraćaju, svi vozači automobila od 1. novembra u slučaju padavina, u obavezi su da na svojim ljubimcima imaju zimske pneumatike.

Međutim, u poslednjih nekoliko dana na tržištu guma pojavio se jedan broj preprodavaca koji namerno podmeću polovne gume, umesto novih zimskih pneumatika.

Nuca Nuhanović, vlasnik auto-servisa „Meda”, kazao je za list "Alo!" da se pojedinci služe neprimerenim metodama, te da je trik u alatu koji odstranjuje delove starih guma kako bi se produbila šara na pneumatiku.

"Nažalost, postoje kolege koje na takav način pokušavaju da zarade. Narezivanje se najviše radi na autobuskim i gumama za kamione, ali takođe i na pneumaticima za automobile. Narezivanje je proces u kojem se koristi jedan alat koji mi žargonski zovemo pištolj, a na njegovom kraju je oštar deo koji greje struja i na taj način on produbljuje šaru tako što topi gumu. Ovakve gume su velika opasnost za vozače, jer su dosta tanje - ispod nekoliko slojeva gume nalazi se žičano platno, a kada se ono ošteti, dolazi do problema", istakao je Nuhanović.

On je dodao da je takve gume teško prepoznati onom ko nije iskusan.

"Kod narezane gume postoji razlika u boji mesa po bočnim delovima, jer jedino izdubljeni deo izgleda kao nov, dok je sve ostalo stare boje. Kupci će se najbolje zaštititi kupovinom guma kod ovlašćenih lica i vulkanizera, jer će dobiti fiskalni račun i garanciju. Posle toga više nema prevare, jer kupac ima pravo na reklamaciju zbog garantnog roka. Tako se osiguravate da je prodato ono što je i dogovoreno", zaključio je iskusni Nuhanović.

Tipična obeležja koja imaju zimske gume su: pahuljice, planinski vrhovi, oznaka M+S, kao i lamelni dezen na gaznj površini pneumatika.

Dubina šare na novoj zimskoj gumi treba da bude od 6 do 8 milimetara.