Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
Za Let do Njurka rezervisano 11.000 karata

Novi avion za letove za Njujork Foto: Facebook/Airserbia

Za Let do Njurka rezervisano 11.000 karata

Generalni direktor nacionalne kompanije Dane Kondić istakao da će ta linija biti profitabilna već za dve godine.

Srbija
Izvor: Tanjug, B92.net

Za let do Njujorka, avionom Erbas 330, koji je danas sleteo na Beogradski aerodrom, prodato je više od 11.000 karata. To je rekao predsednik Nadzornog odbora Er Srbija Siniša Mali.

Mali, koji je doputovao avionom Erbas330, novinarima na aerodromu "Nikola Tesla", da će koliko sutra biti objavljeni kontakti na koje će svi, pa i sedma sila, moći da predlažu imena za taj avion.

Mali, koji je i gradonačelnik Beograda, rekao je da Srbija sada ima najveći avion od 11 zemalja regiona.

"Avion A330 je ne samo najveći avion u floti Er Srbije već i najveći u regionu. Nepostoji nijedna druga nacionalna avio-kompanija u regionu koja ima veći avion i zato je on slika jedne bolje, lepše i uspešnije Srbije i simbol ekonomskog oporavka i napretka naše zemlje", rekao je Mali.

On je naglasio da će linija Beograd - Njujork, koja startuje 23. juna, omogućiti veću privrednu saradnju Srbije sa SAD.

Mali je pozvao privrednike da iskoriste to što Erbas330 može da preveze 15 tona tereta, ocenjujući da je ovaj događaj važan ne samo za Er Srbiju, već i za sve građane Srbije.

Mali je rekao da je do sada bila praksa da se po živim legendama nazivaju avioni, ali ćete ovaj vi novinari nazvati.

"Severna Amerika više nije daleko, šta god da imate da se izvozi može da se preveze ovim avionom koji može da ponese 15 tona tereta. Sve možemo da izvozimo pet puta nedeljno. Amerika je sada samo 10 sati vožnje odavde", istakao je on dodajući da je to velika šansa za srpsku prviredu da se vrati na američko tržište.

On ističe da su sve dozvole za let do SAD dobijene i da je ostalo još samo da se završi registracija aviona i da bude u vlasništvu Er Srbije, što će sutra biti gotovo.

Mali je naglasio da su čelnik Etihada Džejms Hogan i premijer Aleksandar Vučić imali istu viziju - nove moderne Srbije kao svetske destinacije.

"Direktan let ka Americi je samo još jedan korak ka ostvarenju te vizije", istakao je Mali dodajući da će to biti prvi let posle 24 godine.

Kako kaže, Srbija će jedina u reigonu imati direktne letove za SAD i na taj način potvrditi da je dominantna ekonomska sila u ovom delu Evrope.

On je rekao da je cilj i privlačenje što većeg broja turista i investitora u Srbiju.

"Od kompanije koja je bila na ivici bankrota smo uspeli da napravimo profitabilnu kompaniju. U prethodne dve godine Er Srbija pravi profit i plaća sve svoje dadžbine Republici Srbiji, aerodromu Nikola Tesla i kao takva treba da bude ponos svim građanima Srbije", poručio je Mali.

On je kazao da su se verovatno svi osećali ponosno kada su ugledali srpsku trobojku kako se viori iz kokpita erbasa A330 na pisti.

Na pitanje o subvencijama, Mali je kazao da ranije subvencije za Er Srbiju nemaju veze sa otpisom starih dugova, jer je to država ranije napravila i preuzela na sebe kao obavezu.

"To su stari dugovi koji mi sami sebi vraćamo. U međuvremenu su bile subvencije jednake kao što su bila ulaganja Etihada. U ovom trenutku više ne postoje nikakve subvencije od države za Er Srbiju niti od aerodroma Nikola Tesla", istakao je Mali.

On je rekao da je to kompanija koja sada pravi profit i veliki podsticaj za razvoj naše privrede.

Kondić je istakao da je Er Srbija napravila veliki iskorak u svom razvoju.

"Od male avio kompanije koja ima usko trupne avione došli smo do zrele koja ima širokutrupni avion", rekao je Kondić dodajući da avion ima dve kabine sa 18 sedišta u biznis klasi i 236 sedišta u ekonomskoj klasi.

Odgovarajuću na pitanja novinara, Kondić je kazao da je mesečna renta za avion oko pola miliona dolara i da je erbas A330 iznajmljen na pet godina.

Kondić je rekao da predstavnici medija još ne mogu da uđu u avion pošto kabine još nisu spremne dodajući da će taj avion biti posebno urađen, na ponos Srbiji.

“Treba obaviti i registraciju aviona u Direktoratu civilog vazduhoplovstva, nakon čega će nas opet napustiti kako bi se završio enterijer i kada završimo registraciju skinućemo oznaku za registraciju aviona.

Prvi avion tipa “erbas” A330 avio-kompanije Er Srbija sleteo je na pistu Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu.

Avion je svečano dočekan tradicionalnim pozdravom vodenim topovima.