Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
BUDUĆNOST HELIKOPTERA: Ka-62 višenamenska letelica

Ka-62 izložen na MAKS-2013 / Foto: "Helikopteri Rusije"

BUDUĆNOST HELIKOPTERA: Ka-62 višenamenska letelica

Rusija će u narednih nekoliko godina na tržištu civilnih ali i vojnih vazduhoplova konkurisati sa novim tipom letelice – višenamenskim helikopterom Ka-62.

Svet
Autor: Glas Moskve

Iako se prototip sa oznakom OP-1 vinuo u nebo još 28. aprila 2016, kada je izvršeno samo lebdenje uz mnogobrojna naginjanja i okretanja zbog provere stabilnosti i upravljivosti helikoptera, prvi pravi let uz horizontalno kretanje izvršen je tek 25. maja ove godine.

Razvoj Ka-62 traje već veoma dugo. U sadašnjem obliku njegovo konstruisanje je započelo 2011. godine, piše portal Glas Moskve.

Trenutno se razvija samo civilni Ka-62 koji će imati mnošto verzija i namena. Nije ipak isključeno da se u bliskoj budućnosti razvije i vojna varijanta pošto je rusko Ministarstvo odbrane pokazalo interes za ovu kategoriju helikoptera koja se do sada nije nalazila u upotrebi ruske vojske.

Zbog toga što bi Kamov mogao da razvije i vojni Ka-62, vazduhoplovna industrija je izrazila spremnost da krene sa konstruisanjem domaćeg motora kako bi se u budućnosti takva verzija mogla proizvoditi za bezbednosne snage, tržište Rusije i one klijente koji žele ruske motore. Na helikopterskoj izložbi HeliRussia 2017. zvaničnici Kamova su izjavili da bi se mogla napraviti i mornarička palubna verzija.

Na istom događaju direktor kompanije Progres rekao je da se u fabrici nalaze još dva Ka-62 u različitim fazama sklapanja. Posle prvog leta 25. maja mnogi predstavnici, ministri ruske vlade kao i vodeći ljudi vazduhoplovne industrije davali su prilično optimistične izjave. Tako je zamenik ministra trgovine Oleg Bočarov rekao da se razvoj Ka-62 nalazi na trećini puta i da je ta etapa završena probnim letom.

Iako je naglasio da će o daljoj sudbini helikoptera rešavati projektni komitet koji će uskoro zasedati, Bočarov je otkrio da postoji plan za dobijanje sertifikata u 2019. godini dok bi serijska proizvodnja mogla započeti 2020. kada bi i kupci mogli dobiti svoje prve primerke. Nakon 2020. godine nastojaće se da helikopter dobije sve potrebne evropske sertifikate kao i da se svi strani sistemi zamene domaćim.

Smatra se da će Ka-62, po svim tehničkim i letnim karakteristikama biti konkurentan zapadnim AW139 i AW189 da će imati širo spektar primena počevši od prevoza ljudi, spoljašnjeg i unutrašnjeg tereta, za traganje i spasavanje, za sanitet, za izviđanje i osmatranje, patroliranje, potom prevoza VIP osoba, primeni na naftnim platformama.

Pogonsku grupu čine dva francuska turboosna motora Turbomeca Ardiden 3G snage po 1300 kW (po 1750 KS).