Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
MIG-29 "NAPUNIO" 40 GODINA, a još uvek među prvima

Foto: airforce.ru

MIG-29 "NAPUNIO" 40 GODINA, a još uvek među prvima

Pre četrdeset godina, 6. oktobra 1977, održan je prvi let jednog od najboljih boraca u domaćem i svetskom vazduhoplovstvu “MiG-29”.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Borac je stvoren da bi dobio nadmoć u vazduhu, kao i da uništi male ciljeve na zemlji.

Prema naređenju Ministarstva odbrane, vazduhoplov je trebao da ima veliku brzinu i istovremeno visoku manevarsku sposobnost.

Ovo je postignuto korišćenjem integralnog rasporeda, kada krilo i trup čine jednu celinu, piše Glas Moskve.

Šest godina od prvog probnog leta otpočela je masovna proizvodnja aviona MiG-29, koji je postao osnovni laki lovac u sastavu RV Sovjetske armije. Procene su da je napravljeno ukupno 1.600 aviona ovog tipa.

MiG-29 po svojim tehničko-taktičkim karakteristikama je avion koji je neposredno vezan za bliži radijus tj. ovaj avion ima zadatak da štiti pešadiju i oklopne jedinice od neprijateljskih vazduhoplova, da čuva važne objekte koji se nalaze u bližoj taktičkoj dubini fronta, kao i da napada izviđačka sredstva neprijatelja.

Dakle, radi se o veoma pouzdanom i izuzetno izdržljivom avionu.

Ukupno je u SSSR-u, i kasnije Rusiji, urađeno oko dvadeset modifikacija ovog aviona. Glavne modifikacije aviona su MiG-29SMT, MiG-29UB i MiG-29K / KUB.

Poslednja modernizacija legendarne „dvadesetdevetke“ predstavlja višenamenski borbeni avion MiG-35S, koji je prvi put široj javnosti predstavljen na avio-kosmičkom sajmu MAKS-2017.

Prema brojnim pokazateljima radi se o potpuno novom avionu koji sem fizičke sličnosti sa ranijim verzijama MiG-29, nema neke dodirne tačke, posebno kada je u pitanju njegova avionika.

Ovaj avion može u vazduhu da uradi bukvalno sve, baš kao i Su-35S. Tu skoro da nema nikakve razlike kada su u pitanju letne karakteristike.

Odlikuje ga izuzetno snažna radarsko-elektronska komponenta, uz čak 2,5 puta manju cenu održavanja u odnosu na starije mašine.

Prema rečima glavnih ljudi iz kompanije RSK „MiG“ avion je gotovo u 100 odsto obimu kompletiran, i očekuje se da kroz 2 godine otpočne njegova serijska proizvodnja.