Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
PET NAJSJAJNIJIH MOGUĆNOSTI ruskog lovca Su-57

Foto: airforce.ru

PET NAJSJAJNIJIH MOGUĆNOSTI ruskog lovca Su-57

Za Ruse ponos, za sve druge strah... Najimpresivniji podaci o Su-57 ostavljaju bez daha.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Su-57 (PAK FA) je program ruskog lovca pete generacije. Njegova osnovna namena je lovac–presretač. Smanjene je uočljivosti, što treba da mu omogući neprimećenost od protivničkih radara i drugih senzora, tokom operacija u vazdušnom prostoru.

Mogućnost letenja nadzvučnom brzinom, u režimu rada motora bez dopunskog sagorevanja, odnosno superkrstarenje, mu stvara veliku prednost u borbi za prevlast u vazdušnom prostoru.

Biće u stanju da se suprotstavi američkim lovcima pete generacije, F-22 raptor i F-35, piše Glas Moskve.

Ovo su najinteresantnije činjenice o novom čudu ruske avijacije:

1. Laganog leta, teškog udara

Težina aviona Su-57 (sa 25% polimernih kompozitnih materijala) iznosi oko 19.000 kg. Kompozitni materijali služe kako bi povećali čvrstoću i elastičnost konstrukcije (1450kg – 2000 kg/m3), pri tom smanjujući ukupnu težinu.

Tehnologija proizvodnje aviona Su-57 je rezultat višegodišnjeg razvoja, što kao rezultat ima značajno manje sastavnih delova u odnosu na serijski model Su-27.

2. Pametno sedište

Izbacivo sedište se može katapultirati na bilo kojoj visini, čak i kada je avion prizemljen. Sedište u sebi ima inkorporiran veliki broj senzora koji u sadejstvu sa padobranom mere brzinu, G-silu, visinu sedišta u odnosu na zemlju, ugao katapultiranja i dr.

Novost je da je čitav sistem katapultiranja automatizovan, te bi se u slučaju pogotka rakete u avion, pri čemu pilot gubi svest, sedište samostalno katapultiralo, pri tom uzimajući u obzir visinu i brzinu aviona. Odašiljač koji se nalazi u sedištu šalje signal okolnim avionima, upozoravajući ih da je pilot katapultiran i procenjenu zonu pada koristeći sistem GLONASS.

3. Sam protiv svih

Avion može da prati 62 mete i istovremeno dejstvuje po 16 od njih, od kojih četiri zemaljske, takođe istovremeno.

Radar SU-57 sa aktivnim faznim nizom, koji sadrži 1.526 primopredajnih modula, pruža avionu dugačku paletu detekcije, višekanalnog praćenja mete i upotrebe vođenog raketnog oružja. Domet radara iznosi maksimalnih 400 km kada su u pitanju ciljevi veličine aviona F-16.

4. Oči na leđima

Su-57 može dejstvovati i po ciljevima u zadnjoj hemisferi bez potrebe za okretanjem aviona. Nakon lansiranja raketa će na osnovu proračuna koje joj je zadao kompjuter, izvršiti skretanje levo (ili desno) i usmeriti kurs ka cilju.

Svaki avion Su-57 će biti povezan sa ostalim avionima iz eskadrile (Mig-31, Su-30SM..) uz pomoć čijih podataka može vršiti dejstva po metama.

5. Jedno polje, jedan “mozak”

Koncept „Jedno polje“ omogućuje povezanost svih prikupljenih podataka o aktivnosti u vazdušnom prostoru RF, od strane aviona koji poseduju mogućnost povezivanja u ovom režimu (Mig-31, Su-27SM3, Su-30SM, Su-35S, Su-57).

Osnovu ovog sistema čini radar velikog dometa „Voronjež“, koji je osim sa avionima povezan i sa pomorskim borbenim sistemima.

Dakle, svaki podatak koji prikupi ovaj radar dometa 3000km automatski se deli sa vazduhoplovnim i pomorskim platformama i obrnuto.