Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
PONTONSKA TEHNIKA stigla iz Rusije u Siriju radi forsiranja Eufrata

Foto: Vitalij Kuzmin

PONTONSKA TEHNIKA stigla iz Rusije u Siriju radi forsiranja Eufrata

Osnovni cilj ove operacije je ubrzanje forsiranja reke Eufrat i obrazovanje čvrstog mostobrana na njegovim istočnim obalama.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

U Siriju je sletelo nekoliko teških vojno-transportnih aviona An-124 koji su dostavili tešku pontosku tehniku PP-2005 (pontonski most), kao i teške mehanizovane trajekte PMM-2M koji su sleteli na aerodrom Hmejmim.

Odavde će ova tehnika biti transportovana na krajnji istok Sirije, u cilju efikasnijeg prelaska preko reke Eufrat, i obrazovanja čvrstog mostobrana na njegovoj istočnoj strani, prenosi Glas Moskve.

Pontonska mašina PMM-2M je namenjena da obezbedi prelaz preko vodene površine osnovnim borbenim tenkovima, samohodnim artiljerijskim sredstvima i drugoj teškoj oklopnoj tehnici, koja je integrisana na šasiju tenka.

Ukupna masa ove mašine je 36 tona, a njene tehničke karakteristike omogućavaju prevoz tehnike koja je teža od 43 tone. Ukoliko se od više ovih mašina obrazuje svojevrsni trajekt, onda nosivost može da dosegne težinu i do 127,5 tona.

Odlikuje je veoma velika brzina prelaza iz marševskog u operativni/radni položaj. Recimo, veći trajekt od tri ove mašine se može sastaviti sa svega 10 minuta.

PMM-2M je pri tome veoma mobilna i fleksibilna platforma. U marševskoj poziciji na putu može da razvije brzinu i do 55 km/č, dok na vodi razvija i do 11 km/č. Kapacitet goriva u rezervoarima obezbeđuje 500km vožnje. Posadu čine 3 čoveka.

Pored ove mašine, kako smo gore naveli, sirijskoj vojsci je isporučen kompletan mehanizovani park za obrazovanje pontonskog mosta.

Prema tehničkim specifikacijama, radi se o sistemu koji je među najpouzdanijim na svetu. Jedan komplet obezbeđuje formiranje mosta dužine 270 metara, preko kojeg može da prelazi teška tehnika težine i do 120 tona. U sastav ovog parka ulaze 42 kamiona Ural-4320, koji na sebi nosi elemente mosta koji se kasnije sastavljaju u jednu jedinstvenu celinu.

Ove kamione odlikuje izuzetno velika mobilnost (mogu da pređu i do 1000 km za 10 sati vožnje).