Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
Posetioce ruskog aviomitinga čeka PET INOVACIJA

Foto: taritravel.com

Posetioce ruskog aviomitinga čeka PET INOVACIJA

Međunarodni aeromiting MAKS-2017 održava se od 18. do 23. jula u podmoskovskom gradu Žukovski.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Na tribinama, prezentacijama i izložbi najnovije tehnologije u oblasti letenja predstaviće se delegacije iz više od 25 zemalja.

Poslovni deo foruma će trajati do četvrtka, a od petka do nedelje MAKS će biti otvoren za sve zainteresovane.

U ponudi će se utrkivati ruski proizvođači aviona i naoružanja, pa će i ove godine ekskluzivno biti predstavljeno nekoliko najnovijih modela letelica, piše Glas Moskve.

Helikopter za specijalne snage

Na ovogodišnjem aeromitingu prvi put u javnosti biće prikazan Mi-171Š-VN, nova verzija ruskog helikoptera Mi-8.

Tokom istorije duge više od pola veka, legendarna letelica je imala više od 90 različitih modifikacija: traganje i spašavanje, transport, udarni, medicinski…

Sada je došlo na red da se raduju i specijalne snage koje dobijaju Mi-171Š-VN specijalno dizajniran za njih.

Tehnička konfiguracija nove mašine je prilagođena za borbu, a razvijena je upravo na osnovu iskustva borbene primene letelica u Siriji.

Kako je najavljeno, Mi-171Š-VN će biti mnogo otporniji i efikasniji od svojih prethodnika.

Prvo, helikopter je opremljen motorima sa poboljšanom visinom i klimatskim karakteristikama koje omogućava njegovu upotrebu u svim vremenskim uslovima. Drugo, na mašini je postavljen novi kompozitni nož u X obliku repnog rotora. Zbog toga je maksimalna brzina povećana na 280 kilometara na sat.

Treće, pod svojom kontrolom ima rakete i dva mitraljeza kalibra 12,7 mm. Konačno, četvrto - na helikopter je instaliran najnoviji kompleks odbrane, "Prezident-S", sposoban da obori zenitne rakete protivnika.

Tako će nova modifikacija Mi-8 biti najviše zaštićena i sa najtežim naoružanjem do sad.

Lagan i pokretan

Uprkos činjenici da je prototip lovca MIG-35 prikazan na MAKS-u, serijska verzija MiG-35S će biti predstavljena po prvi put.

U odnosu na ranije verzije, novi avion ima veći domet, maksimalnu brzinu od skoro 2.700 kilometara na sat, novi motori sa vektorom potiska koji omogućava pilotu da obavlja složene akrobacijske manevre, kao i modernu avioniku.

Takođe, radar MiG-35 može pratiti do 30 ciljeva na udaljenosti od 160 kilometara.

Kao što je Glas Moskve već pisao, u naredne dve godine će početi serijska proizvodnja lovca, a u ovom trenutku traje finalna etapa testiranja.

Leti, pliva, vozi

Jedinstveni ruski amfibijski leteći automobil će biti prikazan na MAKS 2017.

U pitanju je dvosed koji je u stanju da se preko kopna kreće na elektronski pogon, u vazduhu kao avion sa mekim krilima, a po vodi kao čamac-amfibija.

Džip je dugačak 2,95 metara, visok 2,24 i širok 1,9 metara. „Triton“ je u stanju da razvije maksimalnu brzinu od 100 kilometara na čas.

Elektropogon ima baterije da po kopnu pređe 100 kilometara, a po vodi i vazduhu čak 400. Maksimalna visina koju „Triton“ može dostići iznosi 4.200 metara.

“Pametna” i smrtonosna

Posebna izložba biće posvećena avijacijskim sredstvima za uništavanje, posebno najnovijim bombama.

Koncern “Tehmaš” predstaviće veliko-detonirajuću zračnu bombu ODAB-500PMV, dizajniranu da uništi industrijske objekte, opremu i ljudsku snagu neprijatelja.

Takva municija nije opremljena eksplozivom, već tečnom zapaljivom smešom koja se razbijanjem bombe rasprši. Zatim se formira aerosolni oblak, a poseban inicijalni punjač ga zapali.

Svi objekti u zoni pada bombe budu pokriveni ogromnom vatrom, od koje se fizički nije moguće sakriti.

Aerosolni oblak prilazi bilo kom skloništu, bilo da je to rov, zgrada ili utvrđeni bunker.

Takođe, "Tehmaš" će demonstrirati jedinstvenu kliznu kasetnu bombu PBK-500U. Za razliku od tradicionalnih nekontrolisanih štetnih elemenata kasetne municije, ova novina je u stanju da samostalno pronađe cilj i planira napad, koristeći za to posebne pogone. Oružje može efektivno pogoditi oklopna vozila, zemaljske radare, kontrolne stubove i elektrane protivavionskih raketnih sistema.

Povratak “kukuruznika”

Na aviomitingu MAKS, stari dvokrilac An-2 koji se prvi put vinuo u nebo 1947. godine, dobiće drugi život. Nova modifikacija TVS-2DT razvijena je od strane dizajnera Sibirskog naučno-istraživačkog instituta vazduhoplovstva.

Ovaj avion pre svega se pravi od kompozitnih materijala (njegovi udaljeni preci su bili drveni), a dobiće moćnije i modernije motore, kao i poboljšane kontrole.

Kreatori aviona tvrde da će novi An-2 biti u stanju da izdrži velika opterećenja, da se spusti na nepripremljene lokacije i da leti na daleki sever.

Planirano je da se koristi za gašenje šumskih požara, kao i prenos važnih tereta i putnika u teško dostupne oblasti Rusije.