Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
Ruski helikopteri Mi-24 i Mi-8 izveli NOĆNO IZVIĐANJE u Tadžikistanu

Foto: airforce.ru

Ruski helikopteri Mi-24 i Mi-8 izveli NOĆNO IZVIĐANJE u Tadžikistanu

Helikopteri Mi-24 „Krokodil” i transparentni Mi-8 „Terminator” izveli su noćno izviđanje iznad Tadžikistana.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Tokom vojnih vežbi piloti 201. Ruske vojne baze u Tadžikistanu izvršili su vežbu potrage po planinama Istočnog Pamira i vatrenu podršku važnih objekata.

Da podsetimo, Mi-24 je helikopter duge i sjajne reputacije, a piloti su ga nazvali „leteći tenk“, a i „krokodil“, zbog oblika nosnog dela trupa i maskirne boje, piše Glas Moskve.

Trup helikoptera Mi-24, razvijen je od trupa Mi-8. Na njega su ugrađen dva vrhunska turbinska motora, sa kojih se prenosi pogon na glavni rotor sa prečnikom od 17,3 m, sa pet krakova, a na repu je manji rotor sa tri kraka. Svaki motor ima svoj nezavistan uvodnik vazduha.

Prve verzije su imale providne delove kabine od ravnih ploča stakla, međusobno spojenih pod uglom, a kasnije su sa zakrivljenim kapljastim oblikom.

Na sredini trupa, ugrađena su skraćena krila, na koja su postavljena 3 + 3 nosača za ubojna sredstva. Izbor oružja zavisi od misije Mi-24, može biti za blisku podršku iz vazduha, protiv–tenkovsku borbu ili za borbu vazduh–vazduh.

Trup ima teški oklop, koji je neprobojan za granate kalibra do 12,7 mm, pod svima uglovima dejstva, uključujući i krakove rotora od titanijuma. Kabina je neprobojna za granate kalibra od 37 mm, sa kadom od titanijuma. Članovi posade u kabini i vojnici u odeljku za transport, zaštićeni su protiv nuklearnog i biološkog dejstva.

Kada je reč o Mi-8, radi se o dvomotornom helikopteru, sa jednim petokrakim glavnim rotorom. Rotor je sa tri stepena slobode zakretanja, u funkciji upravljanja sa vektorom sile uzgona, u toku leta.

Krakovi elise rotora, izrađeni su od legure aluminijuma, a opremljeni su sa sistemom za odleđivanje, sa manuelnim i automatskim regulisanjem.

U slučaju otkaza jednog od motora, normalno se leti sa preostalim drugim u najbližu bazu za sletanje. Svojevremeno je demonstriran i let bez obrtanja glavnog rotora.