Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
RUSKI TERENAC ne poznaje prepreke

Foto: englishrussia.com

RUSKI TERENAC ne poznaje prepreke

​Najnoviji obrazac specijalnog visoko-prohodnog vozila ZVM-2901 koji se kreće bukvalno po svim terenima testiran je u Nižegorodskoj oblasti.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

„Ponosni smo što smo pokrenuli projekat ovakvog tipa vozila, prvi put posle 30 godina. Još od sedamdesetih godina prošlog veka nisu se proizvodila ova sredstva“, istakao je generalni direktro AO „Zavod univerzalnih transportnih sredstava“, Aleksej Anikin.

Poslednje vozilo koje je napravljeno sa ovim pogonom nosi oznaku ZIL-29061, a njegova osnovna namena je bila upotreba u spasilačkim misijama na izrazito neprohodnom terenu. Proizvodila ga je kompanija ZIL, u periodu između 1979-1983 godine, prenosi Glas Moskve.

Posebna specijalnost mu je bila dolazak do kosmičkih modula i evakuacija kosmonauta prilikom njihovog prizemljenja na Zemlju.

Ovo vozilo je imalo sposobnost da savlađuje najteži mogući teren sastavljen od gustog blata, i da tom prilikom postiže brzinu od 12 km/č. Potrošnja mu je dostizala oko 36 litara goriva na sat vožnje.

Inače ovo vozilo se nalazi u sastavu Federalne vazdušno-kosmičke službe za spasavanje. Pretpostavlja se da je napravljeno desetak jedinica ovog vozila u okviru projekta „Plava ptica“ koja su činila vozila specijalizovana za kretanje po ekstremno teškom terenu.

Prema rečima proizvođača, njegov naslednik ZVM-2901 ima veliku perspektivu kako u vojnom, tako i u civilnom sektoru, pre svega u rudarskoj i naftnoj industriji.

Njegova primena je posebno indikovana u zabačenim predelima krajnjeg severa Rusije, u Sibiru, gde je zemljište izuzetno neprohodno. Upravo ti predeli obiluju velikim rezervama nafte i gasa, i ovakav tip vozila bi mogao postati ključno moto-sredstvo u tim negostoljubivim oblastima, gde ljudska noga nikad nije kročila.

Vozilo je namenjeno za eksploataciju po izuzetno teškom zemljištu koje obiluje močvarnim terenom, gde postoji velika količina blata, gliba. Upotrebljivo je i u arktičkim predelima, večnog leda i snega.

Zahvaljujući velikoj snazi i prohodnosti, na njega je moguće nakačiti različite priključne dodatke (hidraulična kašika kakve poseduju bageri, različiti tipovi plugova-buldožeri, dizalice).

Takođe, može poslužiti kao platforma za različite vrste naoružanja u okviru Arktičke vojske.

Opremljeno je dizel motorom snage 135ks. Može da prevozi i do 12 ljudi.