Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
RUSKI VOJNI AVIONI mogli bi postati putnički, evo kako

Foto: rusdialog.ru

RUSKI VOJNI AVIONI mogli bi postati putnički, evo kako

​Jedinstveni strateški bombarder Tu-160 „Beli labud“ mogao bi da postane deo civilne flote.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Tokom susreta sa radnicima fabrike aviona u Kazanju, Vladimir Putin je predložio da se ovaj vojni avion iskoristi kao osnova za konstruisanje putničke letelice.

Ranije su za ovaj vojni avion već bili zainteresovani arapski šeici, kojima je bio potreban nadzvučni biznis džet, prenosi Glas Moskve.

Iako na prvi pogled ideja može delovati krajnje egzotično, u istoriji avio-industrije veliki je broj je primera uspešne konverzije vojnih aviona u civilne, od kojih su mnogi postali legendarni modeli.

Prvi sovjetski reaktivni avion Tu-104 je nastao od bombardera Tu-16. Istina, konture Tu-16 su se teško nazirale na novom avionu. Tu-104 je od Tu-16 bio duži za 4 metra, a prečnik trupa je bio produžen za 3,5 metra.

Sudbina Tu-104 nije baš bila ružičasta — ušao u istoriju kao model koji je imao najviše nesreća. Na civilnim letovima Tu-104 je bio u upotrebi do 1979. godine.

Bombarderi su, očigledno, i ranije bili interesantni u razvoju sovjetske i ruske civilne avijacije.

Interesantno je da se Tu-160, odnosno „Beli labud“, i ranije delimično koristio za potrebe građanske avijacije. Motori koji su konstruisani za „Belog labuda“ NK-32 su tokom devedesetih godina bili korišćeni na avionima Tu-144LL, koji su bili svojevrsna leteća laboratorija. U okviru zajedničkog rusko-američkog projekta ispitivanja letenja, ova laboratorija je obavila više od 20 letova.

Nije isključeno da bi konstruisanje novog civilnog aviona na osnovu postojećeg bombardera Tu-160 u prvom redu bila mogućnost za rusku avio-industriju da se dobro pozicionira u vrlo perspektivnoj tržišnoj niši nadzvučnih aviona.