Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
TESTIRAN PRVI LETEĆI MOTOCIKL na moto-trkama u Rusiji

Foto: Printscreen

TESTIRAN PRVI LETEĆI MOTOCIKL na moto-trkama u Rusiji

Prva javna probna vožnja ruskog letećeg motocikla HoverBajk S3 održana je u subotu u okviru međunarodnih moto-trka u Volokolamskom rejonu

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Vozač je na letećem motociklu proleteo oko jedan kilometar lebdeći na metar iznad zemlje.

"Let drona sa vozačem je dosta značajan događaj koji omogućava da se proceni nivo razvoja tehnike”, rekao je konstruktor hoverbajka i generalni direktor kompanije “HoverSurf” Aleksandar Atamanov.

Po mišljenju inženjera, lični vazdušni transport ima budućnost, piše Glas Moskve.

"Grad nije od gume, ne možemo prolaziti kroz zgrade, automobili ne mogu da voze jedan iznad drugog. Zato je jedini način da se reši problem saobraćaja u gradu da se otvori vazdušni prostor za male i ekološke letelice kao što su hoverbajk i aerotaksi”, rekao je on.

Karakteristike Hoverbajka S3

Kao što je Atamanov rekao, leteći motocikl je razvoj ruskih inženjera.

To je hibrid kvadrohoptera i motocikla koji radi na elektromotorima. Sedište i izgled vozila liče na običan motocikl, ali umesto točkova tu su četiri snažna ventila. Na instrument tabli - prekidači (motor, svetla, zvučni signal) i dva kontrolna džojstika.

Tradicionalni vazdušni jastuci ne postoje, jer u slučaju nesreće celokupni leteći motocikl automatski sleće.

Maksimalno opterećenje na Hoverbajku S3 je 150 kg. Sam leteći motocikl težak je 100 kg, od čega 50 kg teži akumulator, što ga čini prilično mobilnim i kompaktnim.

Visina leta je i dalje ograničena na pet metara. Jedno punjenje je dovoljno za 30-minutni let. Vreme punjenja baterije je četiri sata.

"Čak i sa ovakvim konfiguracijama letelica dobro funkcioniše na čak minus 20 stepeni Celzijusa, a svakako je u planu da napravimo posebni model za sever", rekao je Atamanov.

Maksimalna brzina vozila je do 70 km/č. Hoverbajk S3 ima tri vrste kontrole: na radijskom kanalu sa konzole, ručnom kontrolom pomoću džojstika ili unosom GPS koordinata.

"Naš motocikl prolazi kroz svaka vrata bez demontaže, pa može da se čuva kod kuće, čak i u stanu, a može da se koristi i na standardnom parking mestu kao prostoru za poletanje i sletanje, bez ikakvih prethodnih priprema", rekao je Atamanov.