Pretraga
Nova Borba
Pretraga
Pretraga
Pretraga
"Tu-22M3" - ruski bombarder koji je INSPIRISAO RAZVOJ ČITAVE VOJNE AVIJACIJE SSSR-A

Foto: princip.me

"Tu-22M3" - ruski bombarder koji je INSPIRISAO RAZVOJ ČITAVE VOJNE AVIJACIJE SSSR-A

​Ovaj avion je svojevremeno podstakao razvoj čitave vojne i građanske avijacije SSSR-a.

Svet
Izvor: glasmoskve.rs

Nakon uspešnog testiranja bombardera Tupoljev “Tu-22” i uočenih nedostataka kod ovog aviona, sovjetski naučnici i inženjeri iz OKB 156 Tupoljev (Opitni Konstrukcioni Biro - Tupoljev) su počeli sa razvojem novog bombardera na bazi prethodnog.

Glavni cilj je bio postići maksimalnu brzinu od +2.2 maha i dolet od 7000 km tako da su se konstruktori odlučili da primene tehniku promenljive geometrije krila, piše Glas Moskve.

Ovo omogućava avionu kombinaciju kratkog poletanja i sletanja, dobre performanse pri krstarenju (pre svega ekonomičnost) ali i isto tako dobre karakteristike pri letu na velikim brzinama.

Ovaj avion je bio namenjen za konvencionalan nuklearni napad, napad na velike površinske brodove i izviđačke misije.

Strategijski supersonični bombarder “Tu-22M” je razvijen 1960-ih, a prvi let je napravljen 1969. godine.

Početak eksploatacije “Tu-22M0” bio je 1969. godine, to je bila prva serija bombardera, a proizvedeno je devet primeraka.

“Tu-22M2” je prvi modifikovani “Tu-22M”. Pojačani motori NK-22 povećan dolet na 5.100 km i maksimalna brzina na 1800 km/č. Mogao je da nosi 3 projektila Kh-22 vazduh-zemlja velikog dometa.

Prvi je uveden u naoružanje 1976. godine, a proizvedeno ih je ukupno 211. Proizvodili su se do 1983. godine. Poslednje serije su imale motore NK-23.

Ova verzija nije imala radar za praćenje situacije na terenu, ali je mogao da prodire pri maloj visini.

Konačno, proizveden je i najpoznatiji “Tu-22M3” sa produženim nosem, povećanim usisnicima vazduha i povećanim uglom krila do 65 stepeni koji je omogućavao veću maksimalnu brzinu.

Avion je uključen u sastav mornaričke avijacije Sovjetskog Saveza. Uveden je u upotrebu 1983.

Brzina aviona se povećala na 2.300 km/č, a domet na 6.900 km i povećana je nosivost za 100 odsto. Avion je mogao da nosi 3 projektila Kh-22 ili 10 Kh-15 projektila kratkog dometa.

Mogao je da nosi i nuklearno naoružanje kao i konvencionalne bombe.

Stvaranje ove mašine dalo je poticaj razvoju svih borbenih i civilnih avijacija u SSSR-u.

S obzirom da je mogao da leti veoma nisko i da iz tog položaja raketama srednjeg ili dugog dometa ili krstarećim raketama napadne ciljeve pre nego što i sam bude otkriven, svrstao ga je u red mnogo opasnijeg protivnika nego što su to bili njegovi prethodnici “Tu-16” i “Tu-22”.

Karakteristike:

Avion može nositi tri protivbrodne krstareće rakete H-32, H-15P i bombe.

Maksimalna brzina leta je 2300 km /č, opseg je 6.800 km.

Maksimalno opterećenje bombe iznosi 24.000 kg.

Avion je korišćen u nekoliko oružanih sukoba, uključujući i više udaraca na teroriste u Siriji.

Tokom godina proizvodnje izgrađeno je 497 aviona, od toga 268 “Tu-22M3”.

Od toga, više od 60 “Tu-22M3” je u službi vazduhoplovnih snaga Ruske Federacije.